Van vrijblijvend digivaardig worden naar samen doelgericht in ontwikkeling!

Normaal gesproken trainen we de digicoaches in de zorg om vraaggericht te werken en goed aan te sluiten bij de individuele leervraag en voorkennis van de deelnemer. Ze organiseren spreekuren, leeractiviteiten, en proberen collega’s te enthousiasmeren met handige digitips. Ze steken extra energie in collega’s met weerstand tegen digitalisering of angst voor falen en proberen deze te motiveren om naar hen toe te komen bij vragen.

Liefdevol maar veelal nog vrijblijvend. Hoewel elk MT-lid dat ik het gevraagd heb (en dat zijn er veel) vindt dat medewerkers basisvaardig moeten zijn, zijn er maar weinig organisaties die het, mede door de uitdagingen op de arbeidsmarkt, echt verplichten. Dan wordt de slogan: “Niet vrijblijvend, niet verplicht”. Tijd voor actie in de taxi? Lees mijn artikel met tips en tricks voor een minder vrijblijvende aanpak en deel het met wie daar naar snakt 😉

Artikel aanbodsgericht werken

Suzanne Verheijden
Juni 2025