
Lieve Mon@
Een boek met praktische tips over leidinggeven aan digitalisering in de zorg.
Wat is digitaal leiderschap en welke competenties heb je daarvoor nodig? Hoe blijf je zelf wendbaar en veranderbereid? Hoe ga je om met weerstand van je medewerkers? Welke nieuwe competenties worden er van hen gevraagd en welk menselijk gedrag vragen alle technologische ontwikkelingen? Wat is AI nou eigenlijk in eenvoudige bewoordingen en wat kun je als leidinggevende met ChatGPT? Hoe ga je om met jonge medewerkers die al swipend geboren zijn? En hoe behoud je in hemelsnaam de warme zorg en aandacht voor je patiënt als de digitale ontwikkelingen sneller gaan dan jij als leidinggevende bij kunt houden?
In Lieve Mon@ komen alle belangrijke thema’s rondom digitaal leiderschap aan bod. Het is een boek in briefvorm: leidinggevenden stellen vragen over digitaal leiderschap die Suzanne Verheijden in de rol van Lieve Mon@ beantwoordt. Dat doet ze op informele toon, met inhoudelijke praktische adviezen en voorzien van de nodige humor. De briefwisselingen zijn gevarieerd in lengte en thema, en geven een duidelijk beeld van de dagelijkse praktijk. Er zijn twee terugkomende briefwisselingen. Tussen Mon@ en een oudere leidinggevende (Henk) die zich een boomer voelt bij al die ontwikkelingen die hij niet bij kan houden. En tussen Mon@ en een fanatieke brievenschrijfster (Kim) die onervaren maar enorm leergierig is. De lezers van dit boek (bijvoorbeeld leidinggevenden in de care- en cure-sector zoals teamleiders, managers, afdelingshoofden, coördinatoren, regieverpleegkundigen en directeuren) krijgen door de briefwisselingen een beeld van de – vaak heel herkenbare – dilemma’s en uitdagingen, kansen van technologie en de verregaande digitalisering in de zorg en wat die van hen verlangen.
Wilt u het boek bestellen? Klik dan hier.

Een tikje blauw en een kloddertje roze!
Hoe zorg je ervoor dat jouw project op het gebied van digitalisering, zorgtechnologie of digitale vaardigheden zich onderscheidt door creativiteit en humor? Hoe evalueer je tijdig om bij te kunnen stellen en een nóg beter resultaat te behalen? En hoe doe je dat zonder een vragenlijst met 50 vragen waar medewerkers van gaan zuchten? Wat doe je als je project na een paar maanden instort en de energie bij iedereen lijkt weg te lekken? Hoe betrek je medewerkers en cliënten om producten, diensten of projecten echt aan te laten sluiten bij de vraag? Hoe benut je ambassadeurs van de werkvloer en hoe faciliteer je hen om een steun en toeverlaat te zijn voor elk teamlid? Welke rol kan de leidinggevende Zorg vervullen? Hoe houd je in je implementaties rekening met de vier typen technologiegebruikers? Hoe motiveer je je medewerkers om technologie in te zetten in hun dagelijkse werk? Hoe borg je je project?
Dit is een greep uit de vragen waar dit boek een antwoord op geeft. Je vindt in dit boek concrete activiteiten en werkvormen, inspiratie over communicatieboodschappen en middelen, tips en verwijzingen naar extra informatie via QR-codes.
Lees meer in de folder.
Dit boek is onderdeel van de training Implementeren van Zorgtechnologie.
Wilt u het boek bestellen? Klik dan hier.

Ik wil een pizza die met de brommer komt
Suzanne Verheijden schreef een boek met 300 educatieve werkvormen. Allemaal gericht op een grotere zelfredzaamheid, een hogere eigenwaarde en meer regie voor mensen met een beperking. Gebaseerd op een coachende werkwijze die uitgaat van de mogelijkheden en talenten van mensen. Met dit praktische handboek kunt u direct samen aan de slag!
Het boek is geschreven voor ouders, woon- en werkbegeleiders, docenten, trainers, vrijwilligers en jobcoaches.
Kortom: voor iedereen die in contact is met mensen met een verstandelijke beperking. De ruim 225 bladzijdes met leuke anekdotes, originele werkvormen en praktische tips bieden volop inspiratie om met je cliënt/zoon/dochter/medewerker te gaan oefenen.
Download hier de folder.
Het boek is vanaf 18 augustus 2020 niet meer fysiek te koop. U kunt het boek hier gratis downloaden!